Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

ikon sykkel


Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:

Disse timene passer for alle, også for deg som ikke har trent noe. Enkel kondisjonstrening og/ eller styrketrening. Lett til moderat intensitet.

Grønne timer:

Kondisjonstrening med trinn og noe kombinasjoner. Grønne timer passer for alle, og kanskje spesielt dersom man har trent litt gruppetrening i sal før.

Blå timer:

Blå time er enkel og hard kondisjons- og/eller styrketrening. Det vil si - man velger jo alltids selv. Men her er det tilrettelagt for å kunne trene med skikkelig intensitet.

Hvite timer:

Trening/ øvelser med fokus på mobilitet, bevegelighet og avspenning.



Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:

Kondisjonstimer på sykkel som passer for alle, også for deg som ikke har trent sykkel før. Drivende musikk og inspirerende instruktører drar deg gjennom timen og får deg til å yte det lille ekstra.

Blå timer:

Blå time er enkel og hard kondisjonstrening. Det vil si - man velger jo alltids selv. Men her er det tilrettelagt for å kunne trene effektivt med skikkelig intensitet.



Sal: Timebeskrivelser

Balanse/Styrke

Dette er en ren styrketime med fokus balanse. Timen er super for alle, også for de med problemer i muskel-/skjelettapparatet. Individuell veiledning.

Slynger 45

Effektiv trening som fokuserer på kjernemuskulatur og kroppsholdning. Vi tar for oss de største muskelgruppene med ekstra fokus på mage-, rygg- og stabiliseringsmuskulatur. Moderat intensitet.

StramOpp

(55 min): Vi varmer opp med enkle trinn, og bruker resten av timen til styrketrening. Vi benytter manualer, strikker og matter.
(30 min): Uten oppvarming/uttøyning
Anbefales å møte ferdig oppvarmet!

BodyPump

Les Mills BODYPUMP™ er styrketrening til musikk som utfordrer deg og gjør deg sterk. I løpet av en time trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av en vektstang. Med ditt eget valg av vekter inspireres og utfordres du til å nå de resultater du har bestemt deg for.

Tabata 45

Tabata er en kort effektiv styrkeøkt, høyintensiv intervalltrening der en jobber i 20 sekunder etterfulgt av 10 sekunders hvile.

Step/Styrke

En tøff intervallklasse med kondisjonstrening på step og styrketrening med stang.
Perfekt time for deg som ønsker raske resultater.

TRX Slynge 45

TRX slyngetrening bygger styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet og brukes av personlige trenere verden over.

I denne timen blir det hovedsaklig brukt TRX slynger. Med disse er det lett å endre vanskligheten bare ved å ta et skritt frem eller tilbake. Fordelen ved bruk av slynger er at det gjør at du må stabilisere i en større grad en ved vanlig styrke trening. Dette gjør at flere muskler aktiveres

Pilates

Pilates (30 og 55 min): Pilates er styrke- og bevegelighetstrening for hele kroppen, med hovedfokus på kjernemuskulaturen. Timen kjøres på matte.

Stretching

Her er det fokus på pust, sinnsro og dyp tøying av de største muskelgruppene for å øke bevegligheten i kroppen. En motsats til en stressete hverdag, og/eller supplement til annen trening. Timen foregår på matte under rolige omstendigheter.



Sykkel: Timebeskrivelser

Spinn 45

Kondisjonstrening som passer for alle, også for deg som ikke har trent sykkel før. Drivende musikk og inspirerende instruktører drar deg gjennom timen og får deg til å yte det lille ekstra.

Spinn Frokost 45

Kondisjonstrening som passer for alle. Drivende musikk og inspirerende instruktører drar deg gjennom timen og gir deg en fantastisk start på dagen.

Om du ønsker, kan du etter timen få frokost mot en liten avgift på kr 20,-.

Spinn Intervall 45

Den mest effektive treningen for å øke hjertets slagvolum er intervalltrening med svært høy intensitet. Her vil du få tøff høyintensitets trening på sykkel med systematiske arbeids og hvileperioder. Du kan få alt fra lengre til korte intervaller, stigende/synkende intervaller eller pyramide intervall.

Spinn 55

Sykling i gruppe til inspirerende musikk.Passer for deg som har trent litt før, enten sykkel eller annen trening.

Spinn Fun 55

Få den perfekte start på helgen! Timen hvor det er topp stemning og fullt trøkk!


 
Treningsveiledning Som medlem får du veiledning i Spenst sine treningstilbud av en treningsveileder, samt individuell oppfølging. Spenst treningsveiledning sikrer deg at du når dine treningsmål. Bestilles i resepsjonen.

Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Tønsberg
Slagenveien 16
3110 Tønsberg
Tlf. 465 03 135
E-post tonsberg@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern