Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

ikon sykkel


Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:

Disse timene passer for alle, også for deg som ikke har trent noe. Enkel kondisjonstrening og/ eller styrketrening. Lett til moderat intensitet.

Grønne timer:

Kondisjonstrening med trinn og noe kombinasjoner. Grønne timer passer for alle, og kanskje spesielt dersom man har trent litt gruppetrening i sal før.

Blå timer:

Blå time er enkel og hard kondisjons- og/eller styrketrening. Det vil si - man velger jo alltids selv. Men her er det tilrettelagt for å kunne trene med skikkelig intensitet.

Hvite timer:

Trening/ øvelser med fokus på mobilitet, bevegelighet og avspenning.



Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:

Kondisjonstimer på sykkel som passer for alle, også for deg som ikke har trent sykkel før. Drivende musikk og inspirerende instruktører drar deg gjennom timen og får deg til å yte det lille ekstra.

Blå timer:

Blå time er enkel og hard kondisjonstrening. Det vil si - man velger jo alltids selv. Men her er det tilrettelagt for å kunne trene effektivt med skikkelig intensitet.



Sal: Timebeskrivelser

Balanse/Styrke

Dette er en ren styrketime med fokus balanse. Timen er super for alle, også for de med problemer i muskel-/skjelettapparatet. Individuell veiledning.

BodyPump

Les Mills BODYPUMP™ er styrketrening til musikk som utfordrer deg og gjør deg sterk. I løpet av en time trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av en vektstang. Med ditt eget valg av vekter inspireres og utfordres du til å nå de resultater du har bestemt deg for.

Corebar Cardio

Corebar er et treningskonsept som er basert på intervallprinsipper, corebar Cardio er kondisjon og intervall trening med en bar. Selve corebar-en er en vektet bøyd treningsstang som er ergonomisk tilpasset kroppen og de øvelsene den brukes til. Corebar-en finnes i ulike vektklasser. Timen passer for alle og er en effektiv treningsøkt man fort får resultater av.

Corebar Strong

Corebar strong er en styrketime hvor man bruker corebar-en, spesielt med fokus på kjernemuskelatur. Timen er perfekt til å kombinere med kondisjonstimen Corebar Cardio men kan også kjøres alene. Timen er tilpasset alle.

Høypuls 45

En time som inneholder lett koreografi og trinn men som får opp pulsen din, her jobber man også med noe styrke. Timen er en dansetime kombinert med aerobic. Timen er tilpasset for alle nivåer!

Slynger 45

Effektiv trening som fokuserer på kjernemuskulatur og kroppsholdning. Vi tar for oss de største muskelgruppene med ekstra fokus på mage-, rygg- og stabiliseringsmuskulatur. Moderat intensitet.

StramOpp

Uten oppvarming/uttøyning. Vi benytter manualer, strikker og matter.
Anbefales å møte ferdig oppvarmet!

Stretching

Her er det fokus på pust, sinnsro og dyp tøying av de største muskelgruppene for å øke bevegligheten i kroppen. En motsats til en stressete hverdag, og/eller supplement til annen trening. Timen foregår på matte under rolige omstendigheter.

Tabata 45

Tabata er en kort effektiv styrkeøkt, høyintensiv intervalltrening der en jobber i 20 sekunder etterfulgt av 10 sekunders hvile.

TRX Slynge 45

TRX slyngetrening bygger styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet og brukes av personlige trenere verden over.

I denne timen blir det hovedsaklig brukt TRX slynger. Med disse er det lett å endre vanskligheten bare ved å ta et skritt frem eller tilbake. Fordelen ved bruk av slynger er at det gjør at du må stabilisere i en større grad en ved vanlig styrke trening. Dette gjør at flere muskler aktiveres

Zumba 45

Zumba gul-time er en time som er litt roligere enn grønn time. Passer for deg som er glad i å bevege deg til morsom musikk, timen er tilpasset for alle nivåer.

Zumba 45

En energi fylt zumba time som får opp pulsen! En time som passer for deg som liker å danse, trene kondisjon eller bevege deg til morsom musikk. Timen passer for alle nivåer.



Sykkel: Timebeskrivelser

Spinn 45

Kondisjonstrening som passer for alle, også for deg som ikke har trent sykkel før. Drivende musikk og inspirerende instruktører drar deg gjennom timen og får deg til å yte det lille ekstra.

Spinn Frokost 45

Kondisjonstrening som passer for alle. Drivende musikk og inspirerende instruktører drar deg gjennom timen og gir deg en fantastisk start på dagen.

Om du ønsker, kan du etter timen få frokost mot en liten avgift på kr 20,-.

Spinn Intervall 45

Den mest effektive treningen for å øke hjertets slagvolum er intervalltrening med svært høy intensitet. Her vil du få tøff høyintensitets trening på sykkel med systematiske arbeids og hvileperioder. Du kan få alt fra lengre til korte intervaller, stigende/synkende intervaller eller pyramide intervall.

Spinn Intervall 60

En time hvor du virkelig får opp pulsen! Her jobbes det i intervaller og instruktøren får deg til å yte det lille ekstra. Passer godt for deg som har syklet mye før, men også får deg som ønsker en liten utfordring!

Spinn Fun 45

Sinn Fun er en morsom og leken time som er perfekt avslutning på uken og start på helgen! Her får du opp pulsen og jobber med kondisjon. En time som er tilpasset både for deg som er glad i kondisjonstrening og har trent mye av dette før, men også deg som er litt ny. Nivået på timen kan man justere helt selv!

Spinn Fun 55

Få den perfekte start på helgen! Timen hvor det er topp stemning og fullt trøkk!


 
Treningsveiledning Som medlem får du veiledning i Spenst sine treningstilbud av en treningsveileder, samt individuell oppfølging. Spenst treningsveiledning sikrer deg at du når dine treningsmål. Bestilles i resepsjonen.

Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Tønsberg
Slagenveien 16
3110 Tønsberg
Tlf. 465 03 135
E-post tonsberg@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern